Cześć i czołem!
Wczoraj zakończyłem montaż wskaźnika biegu, a przy okazji portów ładowania USB w moim Sporcie 1200.
Wszystko udało się upchnąć w bezpośrednim sąsiedztwie zegarów, dzięki temu nie ma jakichś dziwnych grzybów boczniaków wyrastających z kierownicy.
Montaż jest raczej prosty. Najtrudniejsza część to dobranie się do przewodu od N-ki z wtyczki do ECU.
Ale po kolei.
1. Demontaż owiewki, lampy, zbiornika wg osobnych instrukcji
2. Nowy przewód zasilający 12V z napięciem pojawiającym się po przekręceniu stacyjki - można dolutować się do istniejącego „R/N”. Dostęp łatwy, po zdjęciu dolnej osłony stacyjki (nie trzeba demontować całości). Zasilanie pojawia się na przewodzie „R/N” - czerwono-czarnym. Warto sprawdzić miernikiem, czy wszystko gra.
3. Masa – najłatwiej dolutować się do grubej masy od ECU („B/V” - niebiesko-zielony), skoro i tak już tam jesteś.
4. Wskaźnik można przykleić dwustronną taśmą 3M do montażu elementów zewnętrznych (grubsza, mięsista, giętka) do samych zegarów – pasuje jak ulał.
6. Porty USB można zamocować po lewej stronie (patrząc na zegary z siodła). Ja zrobiłem grube klejące elastyczne podkładki z taśmy materiałowej do wiązek elektrycznych, a do trwałego mocowania posłużyły paski zaciskowe. Zasilanie z tego samego źródła, co wskaźnik. Całość okablowania mieści się pod osłoną licznika. Wymagane delikatne docięcie osłony pod nowe elementy dashboardu.
7. Przewody czujników położenia dźwigni hamulca przedłużyłem zwykłym 2-żyłowym kablem w osłonie, po jednym na sztukę. Całość zgrzana termokurczką i poprowadzona wzdłuż głównej wiązki w okolice kierownicy.
8. Sygnał „N”-ki znajduje się na przewodzie „Gr/N” (szaro-czarny), w wiązce ECU, strona prawa.
9. Podłączenie wskaźnika zgodnie z instrukcją. W moim zestawie było 6 przewodów
Warto najpierw skręcić przewody i skontrolować czy wszystko gra – ja musiałem zamienić miejscami górę z dołem.
10. Pozycjonowanie czujników i magnesu:
Magnes przyklejony po wewnętrznej stronie dźwigni, na podkładce z kilku warstw dwustronnej 3M-ki. Czujniki oddalone od siebie o ok. 4 cm w pionie, odległość od przedniego końca „blachy” ok. 8 cm. Trzeba się trochę pobawić, bo nie od razu działało jak trzeba.
Efekt końcowy zadowalający – wygląda niemal jak z fabryki.
Robocizna: ok. 6 godzin + 3 piwa.
Fine-tuning pozycji czujników następnego dnia.
Czujnik: allegro (ok. 100 PLN)
https://allegro.pl/oferta/wyswietlacz-b ... 3987681c29
Schemat elektryczny: forum GuzziTech
https://i.ibb.co/PtzJ9Rg/9.jpg
Instrukcja pdf ze zdjęciami: https://www.dropbox.com/s/ev2g7phgx9z4k ... i.pdf?dl=0
Enjoy!
Michał
Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Wskaźnik zapiętego biegu SPORT 1200
- adamigo
- Posty: 1376
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Wskaźnik zapiętego biegu SPORT 1200
Absolutnie nie zamierzam kolego korzystać, bo moje Gruzy to inna bajka, ale slowo uznania za to, ze dzielisz się wiedzą Ci się po prostu należy. Życzę satysfakcji i bezproblemowego działania wynalazku.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650