Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Olej 75w90
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lut 2021, 09:21
- Podziękował: 5 razy
- adamigo
- Posty: 1376
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Olej 75w90
To zdaje się dużo rzadszy specyfik, więc w starszych makinach zdecydowanie bym się nie poważył, a już na pewno w dyfrze, bo by się posikał taką rzadzizną. Ale Ty zdaje się czymś nowszym latasz?
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
- jackdruid
- Posty: 180
- Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Olej 75w90
Akurat z olejem do skrzyni i dyfra raczej nie eksperymentuj . Kiedyś postanowiłem "zrobić dobrze " skrzyni i zalalem ją (California 1000) olejem 75w140 , pełen syntetyk . Jakież było moje zdziwienie , gdy po 2 tys. kilometrow padło mi łożysko walka zdawczego. Co prawda doczytałem , że w pewnym okresie było stosowane w ramach oszczędności łożysko 9 zamiast 12 kulkowego i było ono mało żywotne , ale przy stosowaniu oleju 80w90 z dodatkiem molibdenu jeździło bez problemu.
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 07 lut 2018, 22:15
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Olej 75w90
Jack dzięki za takie info.
Spotkałem się z opiniami że oleje w naszych przekładniach MG można zamieniać jak się chce (tzn.stosować inne od wymaganych).
Ja również byłem przekonany, a co się potwierdza, że tak nie jest.
Jeden zawodnik od maszyn z opadniętymi garami sugerował nawet, że ten 75w140 jest najlepszy i można go stosować jak się chce.
Podsumowując - lać to co Luigi zaleca.
Pzdr.
Spotkałem się z opiniami że oleje w naszych przekładniach MG można zamieniać jak się chce (tzn.stosować inne od wymaganych).
Ja również byłem przekonany, a co się potwierdza, że tak nie jest.
Jeden zawodnik od maszyn z opadniętymi garami sugerował nawet, że ten 75w140 jest najlepszy i można go stosować jak się chce.
Podsumowując - lać to co Luigi zaleca.
Pzdr.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2021, 09:12 przez DDBreva, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lut 2021, 09:21
- Podziękował: 5 razy
Re: Olej 75w90
80w90 to minerał co za tym idzie ma więcej zanieczyszczeń i słabsza pracę w niskich temp
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lut 2021, 09:21
- Podziękował: 5 razy
- kowaskirajd
- Posty: 85
- Rejestracja: 03 lut 2018, 15:04
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Olej 75w90
Nie tylko ma jeszcze inne dodatki uszlachetniające które mogą szkodzić.
Była Nevada 750 ,Breva 1100 ,teraz jest V 7 lll Rough
Re: Olej 75w90
Do skrzyni biegów od biedy obleci, bo dolny zakres temperaturowy ma niższy. Natomiast na pewno do dyfra nie należy wlewać takiego.Lordshaman pisze: ↑28 lut 2021, 16:59Witam
Używa ktoś oleju do skrzyni i kardana 75w90 zamiast 80w90?
Do dyfra to raczej tylko 85W140 + dodatek 10 g MoS2 (czyli dwusiarczku molibdenu).
KoGutek jeździ na: MG Florida v65