Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1377
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: adamigo » 11 lut 2021, 14:37

Marek Krupa pisze:
11 lut 2021, 08:02
No to coś mi się poplątało. A czy nie zastanawiałeś się nad adaptacją układu od rusków z czujnikiem Halla. Elektronika w tym przypadku wydaje się niezbędna. Na 2 przerywaczach to dobrze ustawiony zapłon jest tylko chwilę.
No to jest plan na niedaleką przyszłość w NTXie, ale w wypadku silnika na podstawie, odpalanego bardziej dla draki niż potrzeby, szukam rozwiązania minimum, gdzie osprzęt, w tym elektryka, nie będzie zakłócać linii bloku:) to o czym piszesz pewnie zastępuje platyny i nadal nie potrzeba modułów. Jak wyjdzie prosciej i taniej, to czemu nie.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1377
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: adamigo » 20 lut 2021, 14:48

Pytanie do tych, co wiedzą. Mój NTX dość dobrze daje spod simera wału za sprzęgłem, tam fabrycznie jest kierunkowy uszczelniacz Corteco 53x68x10 "lewy". Kiedyś założyłem zwykły i pamiętam, że zaraz biegłem do Canossy, więc mimo, że minęło 20 lat, nie sądzę, że postępy w technologii materiałów są aż takie, żeby dziś zwyklak, choćby i Viton(czyli nie guma a polimer) dał radę; nie chce mi się po prostu robić roboty dwa razy. AAAAA może jednak? Może jednak ktoś założył coś inszego i to lata i nie cieknie? Co dziwne, mój lokalny diler używszczyzny ma właśnie te polimerowe i udaje, że nie wie o czym mówię, gdy wspominam taki kierunkowy.
Poza tym makina lata jak i mój poprzedni prodźekt, czyli na wolnych i na pełnej pipie, a przy 2500-3000 ma tak niemiłe przejście, że chyba w desperacji kupię nowe rozpylacze i iglice. No i skrzynka wyje na czwórce - znakiem tego, używany był z prędkościami spacerowymi, jak to policjant:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

cykor2
Posty: 76
Rejestracja: 05 lut 2018, 23:05
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: cykor2 » 20 lut 2021, 21:42

Kup do PF 126p.

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1377
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: adamigo » 21 lut 2021, 00:01

Powiem Ci, to jest ostatnio bardzo niszowy model w UK, i jeszcze ten VAT teraz jak mi doliczą na granicy...:) To już z Mandello wyjdzie szybciej:) Ale na poważnie: w Malarze był TAKI sam simer???

(znalazłem) Ty, no faktycznie. Człowiek się anglicyzuje, i zapomina poszukać tam, gdzie najciemniej:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Awatar użytkownika
Fudo
Posty: 132
Rejestracja: 06 paź 2020, 13:21
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: Fudo » 21 lut 2021, 00:27

Przecież 126 ma włoski rodowód ;)
Breva 750

Marek Krupa
Posty: 678
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: Marek Krupa » 21 lut 2021, 00:52

Przy problemie z uszczelnieniem , to można założyć łożysko z uszczelnieniem gumowym od strony koła zamachowe i wówczas właściwy uszczelniacz ma łatwiej. Należy również sprawdzić układ odpowietrzenia silnika.

Awatar użytkownika
Sello
Posty: 339
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
Lokalizacja: Wagowo
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: Sello » 21 lut 2021, 09:21

A jaki wymiar tego uszczelnienia konkretnie jest?
V50 II, Galletto 192

cykor2
Posty: 76
Rejestracja: 05 lut 2018, 23:05
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: cykor2 » 21 lut 2021, 09:35

Tylko do 126 musi być,nie kupuj do cc700,wymiary mają takie same,
ale kierunek obrotów inny.

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1377
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: adamigo » 22 lut 2021, 17:50

Dzięki za cynę, simer już w drodze. Odpowietrzanie, drogi p.Marku, to się sprawdzi przy okazji wymiany filtra wiatru, a to znaczy przy rozpinaniu ramy, bo dizajn tej puszki filtra to jest wymysł łajzy i szatana. Ale teraz jak już mam przegląd zrobiony to się przestaję śpieszyć , trudno to finansowo udźwignąć! Lista zakupów będzie długa, trzeba to rozciągnąć w czasie:) wtedy i poziom frajdy będzie należycie utrzymany:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1377
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: adamigo » 14 mar 2021, 00:33

Takie pytanko do sali, na anglojęzycznym, ale z naciskiem na Sojednionne Sztaty, forum Gruzji ktoś zapytał o zarzucanie świec i na bazie doświadczeń własnych poradziłem wymienić uszczelniacze na zaworach ssących (jako patentowany żyd wydechowych bym nie ruszał:>). No i zostałem wydrwiony, że jakie uszczelniacze, nie da rady ich wymienić, bo Guzzi nie stosowało takich nigdy. Na co ja spokojnie, że u mnie offfszem były i na dokładkę sprawdzę inną zapasową głowicę - no i dziś ją wygrzebałem, rozpiąłem, i możecie sobie w linku zobaczyć, co się oczom mym ukazało.

https://www.guzzitech.com/forums/thread ... ost-170329

No więc pytam, czy ktoś się może zagłębiał do tego stopnia w swoje głowice, żeby takie uszczelniacze zobaczyć bądź nie, bo wcale się nie upieram, że jak u mnie były, to u każdego i wszędzie. Ale mam dwa takie silniki, a to już więcej niż przypadek. Uprzedzam, że z powodu podwójnej sprężyny nie zobaczy się tego na zapiętych zaworach, więc pytanie do nawiedzonych dłubaczy - no i oczywiście pytam tylko tych pięciu co się jarają małym blokiem.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

ODPOWIEDZ