Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Breva nie zapala
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: Breva nie zapala
Już to pisałem, ale powtórzę. Poprawiając fabrykę wszystkie możliwe kostki ustawiłem pionowo lub skośnie od góry obklejając je silikonem. Chodzi o to , żeby woda nie wpływała do środka, ewentualnie miała odpływ od dołu. Największą głupotą jest umieszczenie jednostki sterującej (Breva 1100) w główce ramy stykami do przodu., to taki idealny łapacz wody i śmieci. Obklejenie główki folią od góry i po bokach ogranicza dopływ wody. I najważniejsze. Podczas przeglądów, regulacji, rozpinam wszystkie dostępne kostki i psikam je kontaktem. Tą psikana technikę stosuję również zawsze zbliżając się do samochodów, no może nie w przypadku MB W 115, czy Fiata X1/9, bo tam styki mają właściwy materiał i właściwą powierzchnię.
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Breva nie zapala
Czasami po odpaleniu przygasał pisałem chyba wcześniej. Teraz zapalił się "kochany" przez wszystkich użytkowników czerwony trójkącik więc podjechałem na kompa i wyskoczyły takie błędy. Mieliście takie przypadki?
Trzeba będzie wykasować bo to błędy z dłuższego czasu użytkowania. Założony nowy aku, zawsze kręci ale... Po ponownym wyświetleniu trójkąta podjadę znowu na kompa.
Ale mogło się uszkodzić coś w wyniku tego że wcześniej były problemy z prądem do rozrusznika? Lub w ogóle z prądem? Np. lambda bądź cewka? Može rzeczywiście cewka jak przygasał. Dawała za mały prąd na jeden cylinder. ?? Ciekawe to ..,.
Trzeba będzie wykasować bo to błędy z dłuższego czasu użytkowania. Założony nowy aku, zawsze kręci ale... Po ponownym wyświetleniu trójkąta podjadę znowu na kompa.
Ale mogło się uszkodzić coś w wyniku tego że wcześniej były problemy z prądem do rozrusznika? Lub w ogóle z prądem? Np. lambda bądź cewka? Može rzeczywiście cewka jak przygasał. Dawała za mały prąd na jeden cylinder. ?? Ciekawe to ..,.
Re: Breva nie zapala
Tyle błędów a więc i usterek tych podzespołów wskazanych na ekranie diagnoskopu nie mogłoby naraz powstać - no chyba, że w motor uderzył piorun!
Moim zdaniem przyczyną tego stanu rzeczy może być zawilgocone złącze komputera, jego korozja i brak styków. Z daleka pachnie to brakiem styku gdzieś na kluczowych liniach. Trzeba rozmontować wtyczki, osuszyć izopropanolem w sprey'u czy innym "kontaktem" (nigdy WD-40).
Moim zdaniem przyczyną tego stanu rzeczy może być zawilgocone złącze komputera, jego korozja i brak styków. Z daleka pachnie to brakiem styku gdzieś na kluczowych liniach. Trzeba rozmontować wtyczki, osuszyć izopropanolem w sprey'u czy innym "kontaktem" (nigdy WD-40).
KoGutek jeździ na: MG Florida v65
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Breva nie zapala
No właśnie to jest to że diagnostyka w przypadku MG (ale też innych pojazdów) może nam pomóc a nie zawsze wskazuje. Nie ma co brać dosłownie i kupować zaraz wskazane części. Wiele awarii jest wywołanych pierdołami, drobnostkami - czyli niczym poważnym. To już wiem
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Breva nie zapala
Coraz częściej i dłużej po odpaleniu świeci się trójkąt i komunikat o serwisie. Coś bliżej wiem ponieważ po skasowaniu wcześniejszych błędów teraz po chyba sześciu komunikatach pokazuje tylko "cewka lewa".
Jeśli są takie same to zamienię je i będzie wiadomo czy to cewka czy coś po drodze do niej. Taki plan ale na razie pójdę sobie na ryby
Miałem jechać w piątek w Bieszczady z kumplami....
Jeśli są takie same to zamienię je i będzie wiadomo czy to cewka czy coś po drodze do niej. Taki plan ale na razie pójdę sobie na ryby
Miałem jechać w piątek w Bieszczady z kumplami....
- Załączniki
-
- IMG_20210623_101329361_HDR~2.jpg (241.68 KiB) Przejrzano 1821 razy
Re: Breva nie zapala
markali pisze: ↑23 cze 2021, 12:45Coraz częściej i dłużej po odpaleniu świeci się trójkąt i komunikat o serwisie. Coś bliżej wiem ponieważ po skasowaniu wcześniejszych błędów teraz po chyba sześciu komunikatach pokazuje tylko "cewka lewa".
Jeśli są takie same to zamienię je i będzie wiadomo czy to cewka czy coś po drodze do niej. Taki plan ale na razie pójdę sobie na ryby
Miałem jechać w piątek w Bieszczady z kumplami....
Zamień na początek cewki miejscami - tak na chwilę. To wiele może powiedzieć.
KoGutek jeździ na: MG Florida v65
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: Breva nie zapala
Oczywiście zamiana cewek ale dodatkowo:
-przeanalizować wygląd świec zapłonowych,
-sprawdzenie świec,
-zmniejszyć przerwę na stykach świec
-sprawdzenie przewodów WN, zwłaszcza od świec wewnętrznych (małych), bo tam kapturek często odchodzi od przewodu węglowego,
-przewody węglowe zastąpić klasycznymi miedzianymi,
-sprawdzić rezystancję L i P cewki. Powtórzyć pomiar następnie przy rozgrzanych cewkach, bo często dostają przebicia dopiero po rozgrzaniu. Ostatnio mój iskrownik w AWOna upałach zaczynał szwankować po 10 km,
-podłączyć lampę stroboskopową po kolei do każdego z 4 przewodów WN. Jeżeli z cewki wychodzi poprawne WN, to lampa będzie błyskać precyzyjnie, bez wypadania zapłonów.
I szablę w dłoń !
-przeanalizować wygląd świec zapłonowych,
-sprawdzenie świec,
-zmniejszyć przerwę na stykach świec
-sprawdzenie przewodów WN, zwłaszcza od świec wewnętrznych (małych), bo tam kapturek często odchodzi od przewodu węglowego,
-przewody węglowe zastąpić klasycznymi miedzianymi,
-sprawdzić rezystancję L i P cewki. Powtórzyć pomiar następnie przy rozgrzanych cewkach, bo często dostają przebicia dopiero po rozgrzaniu. Ostatnio mój iskrownik w AWOna upałach zaczynał szwankować po 10 km,
-podłączyć lampę stroboskopową po kolei do każdego z 4 przewodów WN. Jeżeli z cewki wychodzi poprawne WN, to lampa będzie błyskać precyzyjnie, bez wypadania zapłonów.
I szablę w dłoń !
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Breva nie zapala
Zamieniłem cewki miejscami, zmniejszyłem przerwę na świecach - było 0,9 a zrobiłem 0,65mm.
Przewód wys. nap. miał delikatny luz - można było ok.3mm przesuwać go w lewo i prawo. Cewki pomierzone - takie same wartości.
Po odpaleniu nie gaśnie. Ładnie chodzi. Po 2 sek. pojawia się trójkąt, po ok. 10 sek. gaśnie.
Dalej pokazuje "cewka lewa"
Nie zrobiliśmy czyszczenia styków ECU czego teraz żałuję bo zbiornik przecież był ściągnięty.
Przewód wys. nap. miał delikatny luz - można było ok.3mm przesuwać go w lewo i prawo. Cewki pomierzone - takie same wartości.
Po odpaleniu nie gaśnie. Ładnie chodzi. Po 2 sek. pojawia się trójkąt, po ok. 10 sek. gaśnie.
Dalej pokazuje "cewka lewa"
Nie zrobiliśmy czyszczenia styków ECU czego teraz żałuję bo zbiornik przecież był ściągnięty.