Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Czujnik ciśnienia oleju California
- jackdruid
- Posty: 180
- Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Czujnik ciśnienia oleju California
Witam . co prawda minęło już trochę czasu od dyskusji na temat parametrów czujników ciśnienia oleju , ale ponieważ znowu padł mi następny w mojej Californii postanowiłem jednak zgłębić tajemnicę podwójnych wartości na niektórych czujnikach . Udało mi się skontaktować z inżynierami jednego z producentów i otrzymałem odpowiedź , która wydaje mi się przyda się każdemu z naszego forum. Czujniki są opisywane albo jedną wartością ( np. 0.35bar ) lub w sposób podający dwie wartości ( np. 0.15-0.35bar) . O ile pojedyncza wartość nie budzi wątpliwości o tyle podwójna była już tematem różnych domysłów. Okazuje się ,że podwójna wartość jest podawana w związku z różnym reagowaniem membrany znajdującej się w czujniku . Jest ona uzależniona od temperatury i tak czujnik o wartości 0.20-0.50bar będzie reagował już od niższej wartości (0.20Bar) jednak w krańcowych sytuacjach ciśnienie pod wpływem którego zareaguje nie może być wyższe niż 0.50 bar. Otrzymałem informację ,że niektórzy producenci stosują średnią (w tym wypadku 0.35bar). Ot i cała tajemnica wartości czujników.
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: Czujnik ciśnienia oleju California
Należy dodać, że czujniki te ulegają uszkodzeniu w dwojaki sposób. Pierwszy to sygnalizują za niskie ciśnienie w układzie smarowania, drugi to zewnętrzny wyciek. Fiatowskie zamienniki wymagają zastosowanie płaskiej, damskiej końcówki, a nie okrągłej, ale taki styk ma dużą powierzchnię dającą pewne łączenie.